Hai să punem în talgerele unei balanţe două opinii avizate, despărţite una de alta de mai bine de o jumătate de secol: una, aparţinându-i lui CHARLES DE GAULLE, creatorul Franţei celei de a cincea republici, cealaltă, creatorului Turciei zilelor noastre, RECEP TAYYP ERDOGAN. Primul, intuind şi anticipând pericolul reprezentat de urmările regimului colonial al ţării sale în lumea arabă, celălalt încercând să profite de consecinţele târzii ale acestui fenomen în unele state vest europene.
A. La 5 martie 1959, adică în urmă cu 58 de ani, generalul CHARLES DE GAULLE spunea profetic[1]: „Nu trebuie să ne ferim de cuvinte. Este foarte bine că există francezi galbeni, francezi negri, francezi mulatri. Ei sunt dovada că Franţa, conform vocaţiei sale universale, este deschisă tuturor raselor. Dar cu condiţia ca ei să rămână o mică minoritate. Dacă nu, Franţa nu va mai fi Franţa. Noi suntem înainte de toate un popor de rasă albă, de cultură greacă şi latină şi de religie creştină. Astea nu sunt poveşti! Ia-ţi văzut pe musulmani? Le-aţi privit turbanele şi djelabalele[2]? Vedeţi bine că nu sunt francezi! Încercaţi să amestecaţi uleiul cu oţetul, agitaţi sticla şi după un moment veţi vedea că sunt din nou separate. Arabii sunt arabi, francezii sunt francezi! Credeţi că organismul francez poate să absoarbă zece milioane de musulmani, care mâine vor fi douăzeci de milioane şi poimâine patruzeci? Daca îi integrăm, dacă toţi arabii şi berberii din Algeria vor fi consideraţi francezi, cum îi vom impiedica să vină în metropolă, atât timp cât nivelul de viaţa de aici este atât de ridicat? Satul meu natal nu se va mai numi Colombey les deux eglises (Colombey –Două Biserici), ci Colombey-les-Deux-Mosquées (Colombey – Două Moschei)!”.
B. „Moscheile sunt cazărmile noastre, minaretele lor sunt baionetele noastre, cupolele sunt căştile noastre, iar credincioşii sunt soldaţii noştri“[3]. Această declaraţie (de fapt, declamarea unor versuri considerate ca fiind subversive, aparţinând gânditorului naţionalist-islamist turc Ziya Gökalp), rostită în 1998 în faţa unei mulţimi de simpatizanţi isterizaţi (ca primar al Istanbulului), i-a adus lui RECEP TAYYP ERDOGAN patru luni de puşcărie, pentru instigare la Islamism!
Spre care dintre aceste declaraţii pare a se fi înclinat balanţa istoriei!? Pentru cine a lucrat timpul?
A intuit corect Charles de Gaulle potenţialitatea distructivă a islamismului „civilizator” pentru satul lui natal şi nu numai!?
Sau Recep Tayyp Erdogan, scăpat de sub orice control, sub ameninţarea atent potenţată a aparentei controlări de către EL şi ţara sa a invaziei Europei de puhoaiele nesfârşite de musulmani asiatici, pare a defila triumfător spre vest, spre râvnita Meccă europeană[4]!?
______________________________________
[1] La link-ul https://fr.wikiquote.org/wiki/Charles_de_Gaulle: Discuţie privată purtată de general la 5 martie 1959 cu Alain Peyrefitte, pe fondul luptei pentru independenţa Algeriei (publicată în 1994, la 24 de ani de la moartea lui de Gaulle, în cartea de memorii: C'était de Gaulle, memoires, tome 1, Alain Peyrefitte, éd. éditions de Fallois/Fayard, 1994, p. 52.)
Vezi, pe larg, din ediţia Gallimard (de la fila 60 la 72), la link-ul:
http://michel.delord.free.fr/cdgap-2mosquees.pdf
Şi un recent punct de vedere al istoricului francez Jean-Paul Bled: «ancien président des Cercles universitaires d’études et de recherches gaulliennes, directeur de la revue Études gaulliennes, cette phrase ne peut pas engager le Général de Gaulle: „Le général de Gaulle considérait qu’il n’y a que l’écrit qui pouvait engager sa personne. Or cette phrase a été prononcée à l’emporte-pièce dans une conversation privée mais il n’y a aucune trace écrite dans ses mémoires ou ses discours. Le général de Gaulle ne peut donc en être comptable”» la link-ul:
http://www.lesinrocks.com/2015/09/27/actualite/la-france-est-un-pays-de-race-blanche-quand-morano-instrumentalise-le-general-de-gaulle-11777510/
http://www.terredisrael.com/infos/le-general-de-gaulle-disait-il-y-a-exactement-50-ans-ce-que-tout-le-monde-feint-de-decouvrir-soudain/
[2]DJELLABÁ GELABA s. f. haină lungă şi largă, desfăcută pe părţi, cu glugă, purtată în Africa de Nord. (fr. djellaba).
[3] http://www.hotnews.ro/stiri-international-20914815-erdogan-respinge-orice-lectie-democratie-din-partea-occidentului-intai-contemple-propria-rusine.htm
http://ionutcojocaru.ro/page/2/
[4] http://www.stiripesurse.ro/turcia-amenin-a-uniunea-europeana-recep-tayyip-erdogan-da-cu-pumnul-in-masa_993716.html
Pentru a înţelege sensul deplasării istorice a Turciei contemporane, vezi şi:
http://www.stiripesurse.ro/ciocnirea-cre-tinismului-de-islam-cum-se-construiesc-moschei-in-lume-cum-se-expropriaza-biserici_992368.html